Sfaturi de bază pentru a beneficia de meditație

Meditația este o practică milenară care cunoaște o mare popularitate în Occident în ultimul deceniu, deoarece există multe beneficii pe care le aduce bunăstării mentale și emoționale și este foarte utilă în aceste vremuri. Fie pentru a calma mintea, pentru a se regăsi sau pentru a reduce anxietatea sau stresul, tot mai mulți oameni sunt interesați să introducă această practică în viața lor de zi cu zi, îmbunătățindu-și calitatea vieții.

Dar a medita nu este întotdeauna ușor, mai ales la început, deoarece necesită disciplină și practică pentru desăvârșirea sa. Si, pe cât pare să nu fie foarte solicitant din punct de vedere fizic, necesită și efort. Nimic nu este gratuit în această viață, dar dacă știi tot ce poate aduce meditația în viața ta, este foarte probabil să simți nevoia să începi să te familiarizezi cu tehnicile sale.

Beneficiile meditației

În ultimii ani, cercetările asupra acestei practici au arătat că meditația este eficientă în îmbunătățirea sănătății mintale a oamenilor. Care sunt aceste beneficii? La ce folosește meditarea? Meditația ne avantajează din diferite motive:

  • Atenuați efectele stresului
  • Afectează pozitiv sistemul imunitar
  • Îmbunătățiți distanța și concentrarea atenției
  • Este util să empatizăm cu ceilalți
  • Creșteți toleranța la durere
  • Îmbunătățește memoria și funcțiile cognitive
  • Puterea apariției gândurilor pozitive
  • Puteți afla mai multe despre aceste beneficii în articolul nostru: „ Beneficiile meditației susținute de știință ”

Cei 7 pași pentru a învăța să meditați

Cheia dezvoltării obișnuinței meditației este să găsești momentul perfect pentru tine, tipul de meditație și postura care ți se potrivește. La început puteți experimenta diferitele tipuri de meditație și postura corectă pentru a găsi confortul necesar și starea mentală ideală pentru a efectua această practică.

Dar ar trebui să știți că pentru a depăși rezistența pe care o puteți întâlni uneori în timpul procesului meditativ, a merge mai departe cu practica este ceea ce vă va face mai bine. Dacă doriți să știți cum să meditați corect, urmați acești pași pe care îi indic mai jos.

1. Puneți haine confortabile

Primul lucru pe care ar trebui să îl faci pentru a medita și a fi aici și acum este să porți haine confortabile. Scoate-ți pantofii și alege o haină largă, este cea mai bună alternativă pentru a te simți gata să meditezi. Uită de hainele strânse și scoate-ți ceasul sau alte accesorii care pot fi enervante.

2. Găsiți un loc liniștit

Trebuie să găsiți un loc care să vă permită să fiți relaxat și fără întreruperi sau interferențe. Poate fi camera casei tale, malul mării sau grădina ta… Orice loc este bun dacă îți permite să fii confortabil și concentrat, cufundat total în activitatea pe care o vei începe.

3. Așezați-vă corect

Pentru a medita trebuie să stai corect, adică pe podea cu spatele drept, dar fără tensiune, respirația profundă și menținerea umerilor și brațelor relaxate. Unii preferă să stea pe un scaun sau în genunchi în locul posturii clasice, existând și meditația mincinoasă. Oricare ar fi poziția pe care o adopți, spatele trebuie să fie întotdeauna drept, iar corpul, în special umerii și brațele, relaxat.

4. Concentrați-vă asupra unui obiect

Concentrați-vă asupra unui obiect sau a respirației (cu ochii închiși) atunci când începeți practica meditativă. Mai târziu, puteți efectua alte tipuri de meditație, cum ar fi „scanerul corpului” sau meditația focalizată pe sunet.

5. Acceptați gândurile care apar și mergeți mai departe

Este comun ca, în timpul practicării meditației, să apară diferite gânduri: problemele noastre personale, disconfortul momentului sau nesiguranța de a face meditația bine sau nu (ceva care se întâmplă de obicei atunci când începem această practică). Dar acest lucru este normal și, prin urmare, trebuie să îl acceptăm.

Meditația se concentrează pe ideea că bunăstarea psihologică este o stare care iese din acceptarea gândurilor, emoțiilor și a senzațiilor corporale, fără a încerca să le elimine sau să le modifice, trebuie doar să le observi într-un mod nejudecat. Prin urmare, cand apar aceste gânduri, tu trebuie doar să le accepti și apoi refocusezi atenția asupra obiectului, respirației, sunetului sau senzațiile organismului.

6. Crește-ți progresiv timpul de meditație

Când începeți în meditație, trebuie să începeți încet și apoi să creșteți timpul. Este ideal să începeți cu meditația de un minut, să ajungeți progresiv la 20 sau 30 de minute pe zi, care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți bunăstarea.

7. Adăugați-o la rutina dvs. zilnică

După ce ați citit pașii de mai sus, sunteți acum gata să faceți din meditație un obicei sănătos. Cu practica veți deveni un mare meditator, ceea ce vă va ajuta să obțineți beneficiile acestei practici străvechi.

Rezumat

Practica meditației este ceva foarte ușor de încorporat în obiceiurile noastre de viață ca o modalitate de a câștiga în bunăstare și capacitatea de a gestiona stresul.

În plus, astăzi există modalități care fac această activitate și mai accesibilă. Aplicații pentru smartphone sunt instructorul personal perfect de buzunar pentru a învăța să meditezi și să progresezi zi de zi. Sunt programe disponibile pentru smartphone-uri și tablete care oferă toate instrucțiunile și îndrumările necesare pentru meditație oricând și oriunde doriți.

Este o propunere foarte interesantă în care practica antică a meditației ghidate satisface potențialul noilor tehnologii de a învăța rapid, eficient și fără restricții de timp.

Psihologie și meditație: exerciții de atenție

În ultimii cinci ani, meditația a devenit parte a terapiei psihologice (de exemplu, datorită terapiei cognitive bazate pe Mindfulness sau MBCT ), dar a început să fie pusă în aplicare și în organizații, școli sau sport.

Și, de la psihologie, mulți profesioniști și-au dat seama de beneficiile meditației și, în mod special, de mindfulness, pentru sănătatea mintală, relațiile interpersonale, creativitatea sau performanța optimă, atât în sport, cat si in școală.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here